söndag 2 januari 2011

nytt år - nystart!

Nystart, ja på bloggen alltså. I övrigt rullar allt på som vanligt, inget nytt på träningsfronten, inga fåniga nyårslöften att bryta eller hålla. Men ett litet försök att hålla lite bättre liv i den här bloggen och kanske inte skriva alltför mycket eller varje dag, men lite oftare och lite regelbundnare. Det ska väl inte vara så svårt? Jag lovar ingenting, men...

Träningen rullar på bra i alla fall. Trots ett lite stelt knä som jag skyller på några alltför intensiva och prestigefyllda matcher av det Twister som J fick i julklapp som innebar en del statiska och ansträngda positioner som frestade på ett gammalt osmort knä. Och även om jag inte klandrar löpningen på något sätt så måste jag ändå erkänna att den inte förbättrar saken, speciellt inte i minusgrader och snö/is/halka/snömodd. Några rundor har jag ändå fått in och även om knät blir stelt efter så går det åt rätt håll, och stelheten släpper snabbare efter varje runda. Och med lite strategiskt utplacerade vilodagar så blir det bättre och bättre.

Träningen i kort sammanställning fick hamna i ett eget inlägg, det kändes enklast så, efter det långa blogguppehållet. Man kan ju också argumentera att det är helt onödigt och ingen som är intresserad heller, men det är en annan femma. Om inte annat är det bra för min egen del om jag vill veta vad jag har gjort tillbaka i tiden eftersom jag inte loggar min träning i någon träningsdagbok. Har funderat på det och kanske ska börja (då passar det väl bra att göra det nu med nytt år) men har inte gjort det tidigare. Kanske är dax?

Jul och nyår har varit härligt! God mat, mys med familj och släkt, en massa julgodis (hemgjort, lyxigt med mycket choklad förstås). Här på jul, hos bror med familj på nyår. Mycket glögg, slappa dagar blandade med träningen. Lugnt och skönt och alldeles underbart! Och nästa vecka har jag en jobbintervju...

Inga kommentarer: