måndag 13 december 2010

lyssnaklubben, skäl för sitt namn?

autentiskt telefonsamtal i kväll:

Telefonröst: Hej, jag ringer från lyssnaklubben och vi skulle vilja presentera oss med ett erbjudande...
Jag: Nej tack!
T: ...vilken typ av böcker gillar du bäst...
J: Nej tack!
T: ...deckare, komedier eller..?
J: Jag sa, Nej tack, jag är inte intresserad!
T: Men?! Vill du inte ens höra vilka böcker du kan få välja på?
J: Nej tack!
T: Men tycker du inte om böcker?
J: Jag är inte intresserad av ditt erbjudande, men tack ändå. Ha en trevlig kväll!
T: Varför vill du inte höra..?
J: Ha en trevlig kväll! Tack och hejdå!
T: ...jaa... ja, ha en trevlig kväll då...
J: Tack och hej!
KLICK

Svårt att förstå?

5 kommentarer:

Mia sa...

Haha, igenkänningsfaktor mycket hög. en gång var jag så otrevlig att jag fick en utskällning av en säljare för "att jag var en dålig människa". Haha.. skrattar fortf när jag tänker på det :)

Mia sa...

En god och naken jul önskar Mia! :)

anneliten sa...

Undrar varför de är så envisa. Händer det att folk vänder från blankt "nej" till "ja"? Eller får de någon liten betalning om de lyckas säga hela erbjudandet? Jag har börjat köra med "¨låt oss spara både min och din tid" - men det tycks inte heller hjälpa.

Cath sa...

Hehe, du skulle sagt att du inte var intresserad av ljudböcker eftersom du är döv...

Lotta sa...

Visst är det lite lustigt.. Ja man kan ju undra varför, speciellt som de oftast antagligen har tidskrav på sig per samtal osv och varför de då envisas med att slösa bort tid på någon som uppenbart INTE vill ha något kan jag inte förstå. Borde vara bättre att lägga på snabbt som tusan och ringa upp nästa intet ont anande stackare och hoppas att den personen är lite mer övertalningsbar.