tisdag 1 mars 2011

afro, rehab och kvällslyx

Lite kvällslyx vid datorn, hallon, mango och björnbär från frysen, en klick turkisk yoghurt och en sked o'boypulver - MUMS!
Hemkomme efter ett skönt och roligt Afro-pass. Inte så trött i kroppen men en massa härlig energi och rörelseglädje från deltagarna. I kväll var jag lat och köpte med mig mat hem från Mr Wok, gott och ganska prisvärt - jag köpte vårrullar och en Mr Wok double combo för 114:- och det blev en mamma och två barn mätta på. I alla fall om mamman får lite hemlig efterrätt.

Jag tragglar på med rehab, styrkeövningar och stretch. Det känns ganska segt och tråkigt men jag har bestämt mig och det är bara att inte fundera på om det är kul utan köra på. Tråkigast är att jag faktiskt har känt av knät, IT-bandet de senaste dagarna. Inte direkt ont, men en liten irritation i knät, senan känns stel och stram, ömmar lite. Och jag vet inte om det bara är inbillning att jag tyckte jag kände något i vänstra knät för en liten stund sedan. Det är inte okej, jag har inte beställt någon förvärring av läget, det måste vara en felleverans. Skicka tillbaka! Så, BORT! Jag har inte sprungit något, inte promenerat så överdrivet mycket heller, de vanliga rundorna med hunden. På fem dagar har jag kört rehabövningarna fyra gånger och rehabstretchat en eller två gånger varje dag, plus en hel del ytterligare stretching. Om det är för tidigt för att märka någon förbättring borde det åtminstone inte bli sämre. Planen är att springtesta på fredag, min långa 800-metersrunda för att känna hur det känns och om det är tillräckligt kort för att inte få ont. Om jag är smärtfri och inte känner någonting konstigt när jag går så gör jag ett försök att springa, annars skjuter jag på det en dag eller två. Ingen brådska här, smärtfri är nyckelordet. Tålamod bygger också pannben!

2 kommentarer:

Andreas sa...

Svårt att leva som man lär, men ingen brådska är bra brådska! :)

Lotta sa...

Eller hur!