måndag 6 december 2010

rött vin och mordvapen en lördagkväll

Ojojoj, vad tiden går, igen. Det blev i alla fall pepparkaksbak förra veckan, tillsammans med bästa J som tyckte det var så roligt och bara åt en pyttelitenast (som hon själv böjde liten när hon var just mindre) bit deg. Många fina och goda peppisar! Först burken är förstås redan uppäten också. Goda kakor ska man inte spara på. Kan bli så att vi får baka igen men det gör inget. Efter baket förra tisdagen åkte jag till gymmet och adventssteppade vilket passade bra eftersom jag nog luktade som en stor pepparkaka och säkert hade mjöl kvar på kinderna. KUL var det i alla fall!

Sedan har veckan flutit på som vanligt med bodybalance, Afro och simning. Skidskyttepremiär på tv och Vinterstudion med bästa popsen! Härliga vinter, nu är allt som det ska.

Städade och fixade för fullt i två dagar och har nu nästan fått julfint. Fortfarande inga julgardiner på plats, men det är ju gott om tid för det.

I lördags tog jag en paus mitt i all städning och Vinterstudiotittande för en skön löprunda i snön. Cirka -8 och ganska stilla, en strålande sol som jag fångade de sista strålarna av. Totalt blev det 7 km med en snabbare del på ungefär 2,5 som gick i 5:04 fart, vilket var rätt bra fart för att vara delvis oplogat och en del nysnö. Lite lugnare löpning en stund sen, men eftersom jag hade mycket spring kvar i benen så maxade jag (ja, så gott det nu går i snöslir) uppför en backe, och sedan blev det en 160 m spurt i 3:38 fart. Improviserad fartlek Lotta style!

Kvällen blev sedan fantastisk trevlig när vännerna C och A kom på middag. Gott och trevligt! Kreolskans gryta med ris, hembakat surdegsbröd och rött vin. Chokladpavlova med yoghurtgrädde, hallon och färsk mango. Sedan pepparkakor med ädelost och en nästan avskuren fingertopp. Den nya ostkniven går numera under benämningen mordvapnet eftersom den uppenbarligen är vass nog att kunna skära halsen av någon. Det slutade inte blöda innan gästerna gått, och de var kvar ett tag...

Efter så där tre glas vin tyckte jag också att det var lämplig att tacka ju till att vikarie på aerobics basic på söndagkvällen, som jag inte instruerat i på typ hundra år. Det var klurigt och jag kände mig ringrostig, men riktigt skoj. Efteråt sa en av deltagarna att hon inte mindes när hon var så svettig efter ett pass senast. Tack för det, det tar jag som en komplimang! :D

I kväll ska jag få ett helt damfotbollslag att slänga med håret och skaka på höfterna i Afropowerdance! Jag längtar!

2 kommentarer:

Mia sa...

JA! Jag kan kommentera!

Det var allt jag hade att säga just nu.

Återkommer snart igen så klart! :)

Lotta sa...

Vad härligt! Du är välkommen åter! ;)