onsdag 8 december 2010

Vi borde ha fått gå på kalas i dag...

Saffransfudge med vit choklad! Smaka på det! Eller alltså det kan ni ju inte eftersom det här är en blogg och än så länge kan man inte smaka genom datorn. Men tänk på det och föreställ dig hur det smakar, doftar, känns i munnen... Mmm! Jag har nyss gjort en sats, hittade ett snabbt och lätt recept på dn.se fast det kommer från bloggen Söta saker - ytterligare en intressant blogg att hinna med. Det verkar väldigt gott och jag ser fram emot att få provsmaka. Mer julgodis i morgon tror jag, då blir det nog chokladkolorna med lakrits, sedan måste jag till apoteket och handla glykos innan jag kan börja göra tryfflar, men med kortare hållbarhet så är det bra om vi kommer lite närmare jul först. Har inte bestämt mig om jag ska göra Leilas rocky road i år igen eller inte, men det lutar åt det.

Borde diska, borde plocka undan i köket, borde fixa/förbereda mitt och Js mellanmål som vi behöver för att åka och träna Afro senare. Snart... Borde också skicka ut A på en promenad med hunden, strax som han själv även kommer svara, med ett muttrande tonfall, när jag säger till honom, tonåring som han är. Själv tog jag en riktigt lång promenad i morse. Jag bestämde mig för att gå till kyrkogården och tända ett ljus på graven. I dag är mammas födelsedag, hon skulle ha fyllt 61. Grattis, älskade mamma! <3

Inget kalas i kväll, i stället blir det andra gången med nya koreografin på Afron, nr 16. Det är en härlig, grundande, jordande koreografi och jag gillar den verkligen. Jag tror fotbollstjejerna jag körde för i måndags också gillade den. Fantastiskt kul hade vi i alla fall tillsammans med trummorna i en timme.

Jag har sökt två spännande jobb på lika många dagar, nu gäller det att hålla tummarna!

4 kommentarer:

Mia sa...

Du söker jobb. Det är ju det jag håller på med också. Det är därför jag reser runt och härjar. Men det är ju lite hemligt...

Heja Afro! Jag längtar till nästa pass med trummor!

Lotta sa...

Det är rätt, när det gäller sådana saker måste man vara lite hemlig för att inte jinxa det. Fast vi bloggläsare blir förstås himla nyfikna ändå! Så småningom kommer väl allt ut i ljuset om det blir något av det värt att berätta. Vi får hålla tummarna för varandra!

Mia sa...

Och så kom jag hit och blev godissugen - IGEN! Haha..

Lotta sa...

Så tokigt! Eller nåt.. ;) Men med lite tur kanske då får en sötsak eller två i Åmål.