fredag 10 december 2010

burpees och Luciafirande

Vilodag i dag, från träning i alla fall. Bortsett från mina tio burpees jag ska göra, en mer än i går och en mindre än i morgon. Inte min idé, fick höra det från några crosfittare jag känner och beslöt mig för att hänga på, hemma för mig själv. Vad det går ut på? Det började den 1 dec, med en burpee, sedan lägger man på en varje dag och håller på så i 50 dagar - om man orkar... Vi får se när det börjar bli riktigt jobbigt! Men annars är det vilodag, kan vara dags tycker jag, efter snölöpning med några fartökningar i lördags, aerobics basic (enkel koreografi men just därför JOBBIGT), ovanligt tufft Afropass i måndags (man måste ju ta i lite extra när man kör för allsvenska damfotbollsspelare), step tisdag, Afro som vanligt onsdag (plus den långa promenade, men den räknas väl mest som återhämtning?) och så cirka 30 min simning i går. Och så burpees varje dag då förstås, samma antal som dagens datum.

I går gjorde vi en annan ansträngning, av ett helt annat slag. Vi var nämligen på julklappsshopping. De måste vara rekord att vi börjat så tidigt. Jag vet att det finns de som varit klara i ett par veckor redan, men för oss är det tidigt att börja med mer än en vecka kvar till jul. Stort!

Dagen i dag började även den med en ansträngning, nämligen att vi var tvungna att gå upp extra tidigt för att bli klara och komma i tid till Js Luciafirande med förskoleklassen. Hon, och därmed även vi som skulle vara publik, skulle vara på plats redan 7:45, i stället för normala tiden 8:00 - en kvart tidigare! En kvart är mycket på morgonen. Speciellt när man är morgontrött. Och speciellt när man inte lyckas gå och lägga sig när man borde, varken kvällen före eller någon annan kväll. Vi lyckades, vi hade tid tillgodo till och med, och vi var faktiskt bland DE FÖRSTA föräldrarna på plats. Mycket märkligt, det har nog heller aldrig hänt. Det är stort!

I morgon blir det ingen vilodag, då sätter jag mig i bilen 6:40 för att hämta upp en träningskompis på vägen och sedan åka till Karlstad för kvartalsutbildning i bodybalance. Sedan blir det 25-årskalas för en kusin till mig på eftermiddagen. Det är också stort!

Nu måste jag skynda mig att ta en promenad med hunden innan det är dags att titta på skidskytte, damernas sprint från Hochfilzen, och heja på de blågula åkarna.

Inga kommentarer: