måndag 13 december 2010

lugn dag?

I dag har jag nästan inget att göra, skönt efter en lång helg. Gårdagen var i och för sig ganska lugn, men trött på grund av lång lördag och min oförmåga att komma i säng när jag borde. Inte heller i går. Så det blir skönt att ta igen mig lite och kunna plocka och småfixa lite här hemma. Vad står på programmet då?

Jag skulle behöva/vilja springa i dag eftersom jag inte sprungit sedan förra lördagen då dagarna varit fyllda av annan träning.
Måste ta tag i disken, har en del som stått ett tag. Ingen stor disk, men några stora tråkiga saker, sådant man lätt väntar med, tar det sen, i alla fall jag.
Och innan jag kan ta disken måste jag röja lite runt diskbänken, plocka ihop återvinningen - alla kartonger som står på urrinning, plast och metall, lite glas. Det är nog bara två eller tre dagar sedan vi plockade rent men det är fullt igen. Jag funderar ibland på hur alla andra gör, om de också får fulla diskhon med tomma mjölk- och filpaket, juicekartonger m.m. på två dagar.
Skulle behöva cykla fram och handla också, för det är nästan slut på mjölk, fil (hmm, kan det ha något samband med att det så fort blir fullt i diskhon?), bregott, och helt slut på både morot och paprika...
Jag måste förstås göra mina 13 burpees. ;)
Syster väntar på ett mail av mig, med förslag på vad barnen önskar sig i julklapp så det skulle jag behöva fixa.
Svärfar fyller år så vi ska förstås dit och fika senare. Inget stort firande, men ändå.
På vägen dit passar det bra att svänga förbi polisen och hämta mitt nya pass, eftersom polisstationen där var den närmaste som utfärdar pass.
Kanske kan jag äntligen få upp julgardinerna i dag när jag ändå inte har så mycket annat att göra...
För att det inte ska bli så stressigt de sista dagarna vore det bra att hinna göra något mer julgodis, så jag sprider ut det lite.
Städa badrummet, för det blev inte gjort i helgen. Vi brukar göra det lördag förmiddag men i lördags var jag ju i Karlstad. Är jag inte hemma blir inte toan tvättad, konstigt.
Jag räknar inte att jag måste gå ut med hunden, laga mat, plocka ur och sedan genast i diskmaskinen igen, ta ut soppåsen, tvätta lite för det är ju sådant som måste göras varje dag.

Jag kanske ska börja nu så jag hinner...

Inga kommentarer: