fredag 8 april 2011

bättre sent än aldrig

Jag har fått en blog award av snabbspringande Shaman som skriver sin blogg på så vacker engelska. Tvyärr låg jag lite efter i läsningen så det tog mig ett tag att upptäcka den men nu så. 8 saker om mig som ni som läser den här bloggen antagligen inte känner till, hmm...

1. Jag är besatt av kroppslig balans och symmetri. Det kommer förstås ifrån min roll som gruppträningsinstruktör, att man ska jobba lika mycket med höger och vänster, men jag snöar in på det även i vardagslivet. Till exempel försöker jag öppna garageporten varannan gång med höger och varannan gång med vänster hand. När jag lagar mat försöker jag röra om lika mycket i grytan med båda händerna osv.
2. Jag spelar alldeles för mycket Zuma Blitz, facebookapplikationen.
3. Jag tycker att det absolut bästa min universitetsutbildning gav mig var två av mina allra närmaste och käraste vänner, själva utbildningen har jag tyvärr inte så mycket användning för eftersom jag inte lyckas få ett jobb (ÄN) men jag skulle nog ändå ranka vänskapen med dessa två tjejer som den största vinsten.
4. Jag äter nästan exakt samma frukost varje dag och tycker att det godaste i hela frukosten är mitt kokta ägg med kaviar - i alla fall om jag lyckas få ägget exakt så där lagom mjukkokt och krämigt utan att vara rinnande som jag vill ha det. För tio år sedan tyckte jag inte ens kokt ägg, nu är det frukostens viktigaste del.
5. Anledningen till att jag inte äter gröt på morgonen är att jag blir hungrig igen alldeles för fort efter gröt. (Ja, jag vet att man vanligtvis äter gröt för att hålla sig mätt längre, det funkar inte för mig.)
6. Jag är extremt morgontrött och saknar fullständigt förmågan att göra någonting fort den första timmen efter att jag gått upp. Jag är inte sur eller grinig, bara sjukligt trött, på gränsen (ibland över gränsen) till illamående och jag har ingenting emot att någon (min pratglada man de få tillfällen vi äter frukost tillsammans en vardag) pratar med mig men jag vill helst inte svara.
7. Jag har sett NKOTB, inte bara en utan två gånger live - ungdomssynd, sedan länge glömd och preskriberad.
8. Jag tycker Zlatan är gud och sjukt snygg!

Jag tror faktiskt att jag skippar hela den här grejen med att skicka awarden vidare (så nu vet ni att rebell är jag också!) men mest för att jag inte har så många att skicka den till som inte redan fått den.

3 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Haha, punkt 1 är underbar! Borstar du tänderna med vänster också? Verkar jättesvårt...

Lotta sa...

Anna - tro mig, jag har försökt men det är för svårt även med eltandborste (det leder till att jag dreglar för mkt). Jag måste erkänna att det stör mig, mycket! ;)

Shaman sa...

Jag har också försökt att borsta tänderna med vänster...nästintill omöjligt! Men det ska vara bra för att aktivera höger hjärnhalva har jag hört.