måndag 13 juni 2011

fyra dagar efter

Man kan tycka att det borde va rätt så bra så här en måndag förmiddag, när man sitter i lugn och ro vid köksbordet, äter frukost nr 2, även känd som mellanmål, spotifyar Linkin Park som uppladdning inför morgondagen konsert och kan tänka tillbaka på en underbar helg vid sommarstugan med sol och värme, god mat och framför allt trevligt sällskap.

Knät gör ont, så här fyra dagar efter kortisonsprutan, inte alls farligt, men det känns. Torsdag kväll, efter sprutan, hade jag riktigt jobbigt ont, enligt en älskad faster som tyvärr har alltför stor egen erfarenhet av kortisonsprutor, bland annat som smärtlindring för en krånglande rygg, så skulle det kunna vara ett tecken på att den "tog", att den träffade rätt. Jag vet inte, mer än att jag tog två värktabletter under kvällen, innan jag gick och lade mig, och alla som känner mig vet att det ska mycket till för att jag överhuvudtaget ska fundera på att ta tabletter för olika saker. Det kändes bättre när jag vaknade i fredags, och har fortsatt att bli långsamt långsamt bättre sedan dess, men jag har fortfarande ont. En svag ständigt närvarande molande smärta.

Det kanske är så det ska vara. Det kanske tar en vecka eller så innan smärtan försvinner, om den nu visar sig att sprutan verkligen träffade rätt och har den önskade effekten. Antagligen är det för tidigt att säga något om det än utan jag får avvakta några dagar till och se hur det känns. Jag trodde att jag skulle ha mindre ont efter fyra dagar, men jag inser att det ändå är ganska kort tid, att jag måste ha mer tålamod, men än så länge verkar det inte ha blivit bättre.

Ett skönt yogapass ute på gräsmattan vid stugan, mitt smultronställe, i lördags kändes i alla fall bra. Och efter det kände jag mig åtminstone bättre till mods även om känslan i knät var den samma som innan. Twistande positioner som motverkar depression kändes lämpligt.

Sjuåringen tappade äntligen sin första tand, som hon har väntat! Eftersom i dag är sista dagen i förskoleklass, innan sommarlovet, så var det sista chansen att hinna få sätta upp en tand på krokodilen - det kan man kalla tajming! I eftermiddag blir det skolavslutning med efterföljande fika i gröngräset. I morgon är det sommarlov och förhoppningsvis gör det ytterligare lite mindre ont i knät. Planen är att tjuvstarta och testa ett cykelpass onsdag kväll, om allt känns bra. Då har det gått nästan en träningsfri vecka och cykling är ju inte så belastande för knät/benen. Visst får benen jobba en hel del, men i princip utan tyngd. Det borde funka. Till helgen åker jag till Stockholm på Bodyjam-utbildning. Det borde funka.

I morgon är jag glad att vi har sittplatser på Linkin Park-konserten.

3 kommentarer:

AKA sa...

Åååååh gräsmatteyoga! Lycka!

Håller tummaråtår att din utb går som en dans!

AKA sa...

Jag älskar bad i födelsedräkten men UTAN publik haha!!!!!

Lotta sa...

;)