torsdag 6 maj 2010

mitt första inlägg

Mitt första inlägg - hur kreativ är den rubriken? Jaja, nu är jag här i alla fall.

Blogg, varför det? Bra fråga och jag vet inte riktigt faktiskt, får se vad det blir av det. Jag kanske tröttnar efter två veckor.

Just nu sitter jag och lyssnar på Train - Drops of Jupiter, liveversion (tänk om de kunde komma och spela i Sverige någon gång) på spotify och har inte så mycket annat för mig. J leker med grannflickan, jag fick själv en kopp kaffe där nyss när jag följde henne över gatan. Tidigare i dag har jag ringt arbetsförmedlingen och anmält mig som arbetssökande. Kontoret i Kumla har inte öppet i dag så jag kunde inte gå dit, det får jag göra i morgon.

Jag borde väl snart gå och och ta hand om disken också, ge hunden G mat och fundera på vad vi ska äta i kväll. Mat är viktigt och kan sällan ta upp för mycket av tankeverksamheten, när man väl blivit hungrig är det ju för sent att börja planera och de som känner mig vet att jag blir hungrig väldigt ofta. Kanske grilla i kväll? Om vädret verkar hålla sig, det var fint i förmiddags men har kommit in en del mörkare moln. Kanske ett glas rött till det, fira första dagen i frihet.. ;)

Inga kommentarer: